Privatisteksamen

Har du behov for å forberede karakter i et fag eller ta eksamen i fag du ikke har fra før, så kan du melde deg opp som privatist og ta eksamen.

For å melde deg opp må du

1. Registrere deg med bank-ID på Portal for oppmelding til privatisteksamen. Du må legge inn navn, adresse og telefonnummer.
  2. Velg fylke og skole, registrere oppmelding i fag, og du vil motta KID-nr som må brukes ved betaling av avgift. Praksiskandidater må betale eksamensavgift.
  3. Betalingsfristen er den samme som oppmeldingsfristen, 01.02.2023 kl. 23.55. Eksamensoppmeldingen er godtatt når avgiften er betalt og registrert.
  4. Eksamensdato sjekker du jevnlig på Portal for oppmelding til privatisteksamen.

Nærmere informasjon om privatisteksamen finner du på fylkeskommunens nettsider.

Merk

Dette gjelder kun privatister. Elever som skal ta utsatt eller særskilt prøve må ta kontakt med skolen sin.

Dersom du trenger hjelp til å finne riktig fagkode, ta kontakt med Vardø videregående skole på telefon 78 96 38 00.